sábado, febrero 21, 2009

Unwind

Main Entry: un·wind
Pronunciation: \-ˈwīnd\
Function: verb
Inflected Form(s): un·wound
\-ˈwaund\ ; un·wind·ing
Date: 14th century

transitive verb
1 a: to cause to uncoil : wind off : unroll / b: to free from or as if from a binding or wrapping / c: to release from tension : relax
2 archaic : to trace to the end
3: to undo (a financial arrangement or position) through the necessary legal or financial steps

intransitive verb
1: to become uncoiled or disentangled : unfold
2: to become released from tension

Algo así como desembrollarse, liberarse. Lo que me gustaría hacer. Eso, u obtener una tregua.

8 comentarios:

zel dijo...

Jo, d'anglès, nothing...

Però vaja, Xurri, m'apunto a la treva... d'aquí uns dies, ara necessito marxa!

Xurri dijo...

Traduzco:

Entrada principal: un·wind
Pronunciación: \-ˈwīnd\
Función: verbo
Conjugaciones: un·wound \-ˈwaund\ ; un·wind·ing
Fecha: siglo 14

Verbo transitivo
1 a: desenroscar : wind off : desenrollar / b: liberar, o como liberar, de ataduras o envoltorios / c: liberar de tensión : relajar
2 arcaico : rastrear hasta el final
3: deshacer (un acuerdo o una posición finaciera) mediante los necesarios pasos legales o financieros

verbo intransitivo
1: ser desenroscado o desenredado : desplegado
2: ser liberado de tensión

manuel_h dijo...

pues nada, anímate a destensionarte!!

el nadador dijo...

Apa que no necessites unes bones vacances. O, al menys, que el sol comenci a picar.

fra miquel dijo...

Doncs apa! Sort i que et puguis desenroscar aviat!

Sani Girona Roig dijo...

Vas fer tu la foto des d'un globus ?
Explica !

Escapa't a Carib o ves-hy pensant , que això ja unwindina força !
Bises
Sani

Xurri dijo...

ya lo dicen en los pirineos, que eso de la alta tensión no mola :o)

se m'acaben les bateries, com no piqui aviat el sol... (les meves són a base de clorofil.la). les vacances també convaliden.

gràcies, fra miquel - només haig de recordar en quin sentit es fa, horari o antihorari, no sigui cas que amb aquesta dislèxia meva (lateraltiat creuada, li diuen?) acabi enroscant-me més, en comptes de desroscar-me.

Sani, si que la vaig fer jo - fa una mica menys d'un any, a la Cerdanya. Tens més imatges aquí. És xulo i no fa massa impressió - de fet, descreguda com sóc, a mi no em va fer res de res pujar - ni fred, ni calor, ni sustu.

Júlia dijo...

Què valenta!!!!

Bé, mercès per la companyia, un honor veure-us tots per allà!!!